wilmaroos!

Kategori: Nöje

Kväller

Nu på kvällen har vi inte gjort något speciellt, när vi kom upp från poolen så gick vi och gymmade lite sen snabbt in i duschen för att sedan gå ner och äta middag. Både jag och Amanada är ganska trötta så jag antar att vi bara ska ha myskväll på hotellrummet och försöka somna tidigt så vi kan gå upp tidigt imorgon och sola massor!

Vi har det bra

Som rubriken lyder, vi har det bra. Vi vaknade skapligt, gick ner och käkade frulle och sedan dess har vi legat nere vid poolen hela dagen. Jag är nu uppe på hotellrummet för att smörja in mig lite extra i ansiktet. Det känns verkligen att solen tar, men jag klagar inte, nästan en helt solfri sommar hemma i Sverige, så detta behövs! Aja nu ska jag kila ner till pooel igen, hörs!

Morning sunshine

Solen skiner här borta och vi var nyss nere och käkade frukost, mums vad myket gott dem hade! Skulle gissa på att det blir en hel dag på poolområdet!

Dagen lider mot sitt slut

Eftersom det är vår första dag här nere så hängde vi inte så länge nere vid poolen med tanke på att vi ville utforska staden lite. Så vi gick och köpte lite snacks och vatten på en supermarket, sedan strosade vi runt på gatorna och kikade i småbutikerna. När vi kom tillbaka gick vi och provade gymmet dem har här, litet men grymt! Nuduchade och mätta magarna, ligger vi nu i våra sängar och bara chillidillar, vi får väl se vad vi hittar på haha!

En bild på vårat hotellrum, balkong och utsikten från rummet

Framme

Äntligen har vi lanadat på Gran Canaria, vårat flyg blev en aning försenat men utöver det så gick hela flygningen bra. Nu är vi framme på hotellet och har fått nyckeln till rummet och allt annat vi behöver, vi hann till och med äta lunchbuffee här på hotellet, trevligt trevligt haha! Vi ligger efter en timme i tiden här så vi har hela dagen framför oss, så vi ska dra oss ner till poolen på direkten för lite sol och bad!

Nu drar vi!

Godmorgon på er!

Jag och Amanda var uppe hela natten för att vi tyckte att det var överskattat att sova när vi skulle åka mitt i natten haha, vi är iallafall på flygplatsen nu, vi har både hunnit äta frukost och kika runt i lite butiker. Nu sitter vi vid gaten och väntar. Ska bli så himla kul att komma iväg, dock så kommer väl den långa flygresan kanske bli lite långtråkig. Men som tur så har jag laddat ner massa filmer på ipaden!

Om ni undrar vad jag har på mig så har jag, t-shirt från Ginatricot, Lee jeans, cape från åhlens och Converse.

#Kräftis15

Godmomrgon gott folk!

Igår var det kräftskiva för hela slanten ute hos Rebecca. Vi minglade, åt kräftor, skrattade och dansade långt in på natten. Jag hade så himla kul!

By the pool all day

En hel dag hemma vid poolen är något man längtat efter och äntligen har en sådan dag svept förbi, så chill. Hoppas på att jag har fått lite färg också, så att jag är lite förberdd inför resan och inte bränner mig de första dagarna. Så skulle vilja sammanfatta dagen som lovelyyyy!

Sunny morning

Den här morgonen har varit en helt underbar morgon, vaknade till sol, ätit bananpannkakor, kört ett magpass och nu inväntar jag Emilia och Hanna för en dag vid poolen. Tänk att det är augusti och jag har fortfarnde inte tagit ett första dopp i vår egna pool, haha nästan skrattreatande men det har ju som sagt inte varit väder för att sola och bada direkt.

Last night

Gårdagen bestod av massa jobb, efter jobbet åkte jag, Michelle och Ellen ner till rix fm festival och kollade lite. Vi gick runt och lyssnade på live musiken, käkade popcorn och bara pratade. Sen tog vi bussen hem och  jag avslutade min kväll med ett av snitt av baywatch.

Nu är jag vaken igen och en ny dag väntar, som vanligt ska jag iväg och jobba!

Släktträff

Hela dagen har spenderats ute i Mälarbaden på släktträff, ojoj vad många nya ansikten det var, men även bekanta såklart. Det var så kul att träffa alla kusiner för det gör man verkligen inte ofta och gud va intressant det var att prata med alla och höra vad dem gör nu för tiden! Men hann ju inte prata med alla men det kanske man förstår med tanke på hur många vi är. En annan grej som var intressant var att en utav mina kusiner hade satt ihop ett släktträd som sträckte sig ända till 1500-talet, inte illa, det är riktigt långt tillbaka. Jag har iallafall haft en så bra dag och hoppas på en släktträff snart igen!

Tyvärr så glömde jag ta massa bilder, men har några från tipspromenaden och på halva släktträdet.

Slept like a princess

Morning!

Igår kväll bäddade mamma om min säng så inatt har jag sovit som en prinsessa haha, ne men nybäddad är verkligen det bästa! Har precis ätit fattiga riddare till frukost och ska nu köra lite styrka, skön start på dagen!

Where's the summer?

Denna sommar? Vart är all värme och sol, hallå? Man hade så höga förväntaning eftersom förra sommaren var så bra. Det har väl max varit 7 bra sommardagar, fyfan vad besviken man blir!:( Bara massa regn och blåst. Hoppas verkligen på en super bra utomlandssemester istället!

Här har ni lite bilder från förra sommaren!